Recensie: Walk of Shame [film]

Geplaatst op 22 mei 2014 Door In Recensies, Uitgaan

De titel van deze film geeft perfect weer waar dit verhaal over gaat. Een vrouw die zich voor één nacht laat gaan, maar de volgende dag weer thuis moet zien te komen. Hoofdrolspeelster Elizabeth Banks, die je ook kent als Effie Trinket uit The Hunger Games, speelt samen met acteurs als James Marsden en Gillian Jacobs in deze aardige maar niet bijster originele comedy.

Wanneer de ambitieuze nieuwslezeres Meghan wordt gedumpt door haar vriendje, dwingen haar vriendinnen haar om een avondje mee uit te gaan. Ze ontmoet een leuke gast en gaat met hem mee naar huis. Als ze de volgende ochtend met een flinke kater wakker wordt, komt ze erachter dat ze over acht uur een sollicitatiegesprek heeft waarmee ze haar droombaan kan binnenslepen. Het enige probleem is dat ze geen idee heeft hoe ze naar huis moet komen nu ze haar auto, telefoon, identiteitsbewijs en geld kwijt is.

walkofshameposterMeghan moet dus iets anders bedenken om thuis te komen. Haar plan is om eerst haar auto terug te halen die ’s avonds was weggesleept. Onderweg komt ze drugdealers tegen die aardiger blijken dan gedacht, steelt ze een fiets van een scholier en doet ze nog meer dingen die ze in haar ‘vorige leven’ als saaie nieuwslezeres nooit zou hebben gedaan. Al deze dingen doet ze in het strakke gele cocktailjurkje dat ze van haar vriendin heeft geleend, waardoor ze niet meer dan eens voor een prostituee wordt aangezien. Als de politie eenmaal hoogte heeft van alles wat er gebeurt, bereiken haar acties ook het live-nieuws. Zal de ‘woman in the yellow dress’ haar einddoel bereiken?

Walk Of Shame is niet de meest originele film van allemaal, maar zeker geen tijdsverspilling. Dit soort verhalen zijn natuurlijk al vaker te zien geweest in de bioscoop, maar regisseur en schrijver Steven Brill heeft het toch net een andere draai gegeven. Het verhaal verloopt redelijk vlot en blijft niet te lang bij scenes hangen. De film bevat een aantal stukjes die je ook daadwerkelijk laten lachen, maar verwacht geen humor met wat meer diepgang.

Als je weer eens zin hebt in een luchtige en vooral grappige film is Walk Of Shame zeker een aanrader!  Walk Of Shame is vanaf 22 mei te zien in de bioscoop en draait in Arnhem bij Pathé Rembrandt Arnhem en JT Arnhem.

Door: Eveline Wandel – Redactie Jongin Arnhem

Tags : , , ,