Boekrecensie: Assassin’s Creed – Verloochend

Geplaatst op 6 januari 2024 Door In Gaming, Lezen en meer, Lifestyle

Van de enorm populaire gamereeks Assassin’s Creed is ook een hele boekenreeks verschenen, geschreven door Oliver Bowden. Momenteel zijn er al negen losse boeken verschenen. Net als in de games, spelen de boeken zich in verschillende tijdsperiodes af en draaien de verhalen om de oorlog tussen de Assassijnen en Tempeliers. Het vijfde boek in de reeks is ‘Verloochend’ en volgt het leven van Haytham Kenway, een grootmeester van de Amerikaanse tempeliers. Het is een soort van persoonlijke vertelling over zijn leven. Je hoeft de games niet te hebben gespeeld om de boeken te kunnen lezen. Wel zijn de boeken extra leuk om te lezen als je de games ook hebt gespeeld!

Het verhaal start in Londen, waar de vader van de jonge Haytham hem traint in de kunst van het zwaardvechten. Na een paar jaar training wordt Haytham verder onderwezen door Reginald, een tempelier die van etiquette houdt en zich verdiept in de leer van de Assassijnen. Jaren later vertrekt Haytham naar Amerika, om daar het spionnennetwerk van de Assassijnen te vergroten en om – hoe kan het ook anders – grote bloedige veldslagen te voeren.

Het boek is geschreven vanuit het perspectief van Haytham zelf. Moord en verraad vormen de rode draad, waardoor vriendschappen nooit van lange duur zijn. Hecht je dus vooral niet teveel aan karakters, want ze vallen met bosjes. Niets is wat het lijkt en dat zorgt voor wat spannende plotwendingen, afgewisseld met allerlei interessante historische vertellingen.

Met 544 bladzijdes leesvoer ben je wel eventjes zoet met Assassin’s Creed Verloochend, maar laat je vooral niet afschrikken door de lengte. Het verhaal wordt niet onnodig gerekt en blijft onderhoudend. Volgens de leeftijdsindicatie is het boek geschikt voor lezers vanaf 16 jaar, maar ik vind dit boek ook prima geschikt voor wat jongere lezers die graag spannende boeken lezen, waarbij het bloed van bijna iedere bladzijde druipt. Ik heb Assassin’s Creed Verloochend met veel plezier gelezen en de rest van deze boekenreeks staat inmiddels al op mijn leeslijstje. Dit boek is trouwens ook prima als los verhaal te lezen, maar de kans is groot dat je de rest van de Assassin’s Creed boekenreeks dan ook al snel wilt lezen!

Assassin’s Creed 5 – Verloochend
Auteur: Oliver Bowden
Taal: Nederlands (ook verkrijgbaar in het Engels en Duits)
Uitgeverij: Uitgeverij De Fontein
Paperback ISBN: 9789026142239
Ook verkrijgbaar als ebook

Assassin’s Creed Verloochend kun je ook lenen bij Bibliotheek Arnhem, op de locaties Rozet, Kronenburg en Presikhaaf. Klik op deze link voor meer informatie. Ben je nog geen lid van Bibliotheek Arnhem en ben je jonger dan 18 jaar? Dan kun je gratis lid worden! Klik hier voor meer informatie.

Recensie: Arend Bos

Tags : , , , ,